Turistika

4. Horská trasa

Tato trasa Vás zavede do kopcovité oblasti v okolí Mohelnice, kde naplno otestujete svoji fyzickou zdatnost. Dosytnosti si užijete výšlapů do kopců a poté rychlých sjezdů. V rámci trasy můžete navštívit „pohádkový“ hrad Bouzov.

Popis trasy

Mohelnice vyrazíte směrem do obce Újezd, odkud pokračujte mírně se zvedajícím terénem do Líšnice, kde na první křižovatce pojedete rovně dolů z kopce, který se na svém konci zvedá do prudšího stoupání do obce Svinov. Stoupáním se dostanete, až na začátek obce Zavadilka, kde na první křižovatce odbočíte doleva a klesáte do obce Pavlov. Na křižovatce v Pavlově odbočíte vpravo a pokračujete po trase č. 6205 do obce Radnice, ze které pokračujete po trase č. 6206 do Veselí, kde na první křižovatce odbočíte vlevo do Vranové Lhoty. Z Vranové Lhoty pokračujete po trase č. 512 do obce Kozov, který projedete a stejnou trasou č. 512 přijedete až do obce Bouzov. Na návsi v Bouzově odbočíte vlevo směrem do Podolí, odkud pokračujte do Obectova. Z Obectova sjedete do Loštic a po překonání kopce zvaného Hraničky zpět do Mohelnice.

Charakteristika

Celková délka trasy je 35 km. Obtížnost je střední až vyšší, vhodná pro rekreační a sportovní cyklisty, kteří používají trekingové nebo horské kolo.

Cíle na trase

Hrad Bouzov - romantický hrad založený na přelomu 13. a 14. století se nachází v malebné krajině Litovelska a Mohelnicka. Do roku 1696 jej střídavě vlastnili příslušníci různých českých a moravských rodů, pak panství s hradem koupil Řád německých rytířů. Od roku 1945 je majetkem státu. V roce 1999 byl prohlášen za národní kulturní památku.

Loštice - Muzeum tvarůžků - v místě původní výrobny tvarůžků bylo v létě roku 1994 otevřeno Muzeum Olomouckých tvarůžků A. W. Část exponátů je vlastní, část je dlouhodobě zapůjčena z Vlastivědného muzea v Olomouci.

Synagoga a židovský hřbitov - za svou židovskou historii poznaly Loštice postupně tři synagogy. Ta poslední dodnes stojí ve Ztracené ulici a další významnou židovskou památku je místní hřbitov, jehož existence je písemně doložená již v 16. století.

přejít nahoru

© Turistické informační centrum Mohelnicka | created by ipre.cz - kompletní tvorba internetových stránek