Turistika

6. Mohelnickem od severu na jih

Kdo chce poznat krajinu Mohelnicka s jejím poklidným, ale pestrým rázem a navštívit různé jeho oblasti během jednoho výletu na kole, vydá se touto trasou od Krchleb až k Radnici nebo Hrabí. Celá trasa nabízí řadu překrásných výhledů do krajiny.

Popis trasy

Trasa č. 6204 začíná nad Krchleby a vede mimo obec po zpevněné polní komunikaci (místy s horším povrchem), vstupuje na silnici III. třídy v obci Řepová, vede dál na Křemačov a přes Podolíčko do Podolí. Dál pokračuje směr Vyšehorky a Líšnice. V Líšnici je možné dále pokračovat po trase 6204 nebo zahnout doprava po trase 6205 po silnici III. třídy přes Zavadilku do Pavlova a odtud do obce Radnice. Trasa 6204 pokračuje žádlovickým parkem do Loštic, odtud po silnici do Palonína a polní cestou přes Trpín do Hrabí., kde je napojení na trasu 512 Moravské stezky (doleva Mohelnice, doprava Bouzov).

Charakteristika

Délka trasy z Krchleb do Hrabí je 21 km, obtížnost je lehká, až středně těžká, vhodné pro trekingové i horské kolo. Délka trasy z Líšnice do Radnice je 5 km a její obtížnost je lehká.

Cíle na trase

Rekreační středisko Dolní Bušínov – nedaleko Krchleb (1 km severně) je tato chatová oblast se dvěma vodními nádržemi v klidném lesním prostředí v údolí říčky Moravská Sázava.

Tvrz nad Líšnicí – zbytky tvrze, která byla poprvé zmiňována roku 1348, lze nalézt v lesích nad vsí. Bývá uváděna jako rodiště Jiřího z Poděbrad.

Empírové lidové stavby – na trase, v obci Křemačov a v obci Palonín, jsou k vidění v zachovalém stavu empírové lidové stavby zemědělských usedlostí z 19. století.

Zámecký areál Žádlovice – zdejší zahrada byla počátkem 19. století přeměněna do formy přírodně krajinářského parku s dochovanými zbytky barokní výbavy.

Arboretum Bílá Lhota - v zámeckém parku v Bílé Lhotě se nachází významné arboretum s 400 druhy vzácných dřevin - listnaté, jehličnaté a stále zelené dřeviny ze severní Ameriky, Japonska, Číny, Malé Asie a dalších zemí.

přejít nahoru

© Turistické informační centrum Mohelnicka | created by ipre.cz - kompletní tvorba internetových stránek