Turistika

5. Severní trasa

Trasa, která vede severní částí okolí Mohelnice, Vás zavede k nejvyšší hoře Úsovské vrchoviny Bradlu, jehož vrchol s mohutnou skálou je oblíbeným cílem turistů. Užijte si kopcovitý terén a překrásné přírodní scenérie.

Popis trasy

Z Mohelnice vyrazíte do Třeštiny po trase č. 6202, po níž pokračujete do obce Police. Na konci obce se dáte vpravo do poměrně ostrého stoupání a po překonání tohoto kopce dorazíte do obce Klopina. Na první křižovatce v Klopině odbočíte vlevo a pokračujete po trase č. 6031 do Veleboře. Z Veleboře pojedete po stejné trase do obce Lipinka, ve které se na křižovatce uprostřed obce dáte vlevo směrem k hoře Bradlo. Na této cestě narazíte na odbočku na trasu č. 6050, po které budete pokračovat až do Nedvězí. Odtud budete směřovat do Rohle po trase č. 6114. Na první křižovatce v Rohli odbočíte vpravo dál po stejné trase č. 6114 až na rozcestí u Rohelské boudy, kde odbočíte vlevo na lesní cestu, kterou pokračujete až na cestu, která spojuje obce Hrabová a Dubicko. V tomto bodě odbočíte doleva do obce Dubicko. Na křižovatce uprostřed obce odbočíte vpravo směrem do Bohuslavic, které projedete rovně, stejně jako obec Lukavice. Za Lukavicí po překonání hlavní železniční tratě odbočíte doleva a pojedete podél trati až k obci Libivá (cesta se u obce stáčí vpravo). Z Libivé poté pokračujete zpět do Mohelnice po cyklostezce.

Charakteristika

Celková délka trasy je 43 km. Obtížnost je střední až vyšší, vhodná pro rekreační a sportovní cyklisty, kteří používají trekingové nebo horské kolo.

Cíle na trase

Minimuzeum v obci Police – v obci police můžete navštívit minimuzeum „Síň selských tradic“, které bylo otevřeno na konci března 2011.

Bradlo – na trase je možnost navštívit skalnatý vrchol Úsovské vrchoviny Bradlo, s velmi pěknými skalnatými útvary a výhledy do krajiny.

přejít nahoru

© Turistické informační centrum Mohelnicka | created by ipre.cz - kompletní tvorba internetových stránek